فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: از هم اکنون موج سنگین برگشت زائران به کشور عزیزمان آغاز شده است.

موکب‌ها روز اربعین برچیده می‌شوند/ زائران قبل از روز اربعین به کشور بازگردند

سردار محمد شرفی امروز جمعه دوم شهریور ۱۴۰۳، با حضور در مرز مهران ضمن تسلیت ایام اربعین گفت: موج بازگشت زائران پیاده‌روی اربعین شروع شده است و یک  میلیون و ۸۰۰ هزار نفر  از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائرانی که به عتبات عالیات مشرف شده بودند به سلامت به کشور بازگشتند.

فرمانده قرار گاه اربعین اضافه کرد: منطقی‌سازی رفتار خود زائران حسینی به لحاظ تجاربی که در طول این چند سال داشته اند موجب شد تا مدت زمان ماندگاری زائران در کشور عراق کاهش یابد و از هم‌اکنون موج برگشت زائران آغاز شده و این موضوع سبب ایجاد توازن رفت و برگشت در پایانه های مرزی شده است.

این مقام ارشد انتظامی  با توصیه به زائران حسینی از آنان خواست، با توجه به اینکه در عراق همزمان با روز اربعین موکب ها برچیده می‌شوند و عملا امکان خدمات‌دهی به آن ها وجود ندارد، با مدیریت سفر خود طوری برنامه‌ریزی کنند تا قبل از روز اربعین به کشور عزیزمان بازگردند.

سردار شرفی با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم را برای بازگشت زائران در گذرگاه‌ها، مواکب طول مسیر و در حوزه حمل و نقل عمومی زئرانی که از پیاده‌روی اربعین برگشته‌اند اندیشیده است، اضافه کرد: توصیه پلیس به زائرانی که از خودروهای شخصی برای مراجعه به مرزهای اربعینی استفاده کرده‌اند، این است پس از ورود به کشور مدتی را استراحت کرده و پس از رفع خستگی  به سمت شهرهای مقصد حرکت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.